ALTERNATIVA DE LA RELIGIÓ

ACTIVITATS PER A LA REFLEXIÓ I EDUCACIÓ EN VALORS!

Alternativa de la religió a educació infantil

A Infantil, treballem l’alternativa a la religió a través de contes amb personatges diferents que ens ajuden a comprendre els continguts treballats.

Durant el primer trimestre hem treballat l’autoconeixement, l’autonomia i l’autoestima. Al llarg del curs treballarem la comunicació, les habilitats socials; l’escolta; la solució de conflictes; el pensament positiu i l’assertivitat.

 

A mesura que anem treballant us anirem recomanant llibres que reflecteixen el que s’ha après amb històries que serveixen de motivació per als nens i nenes.

L’Anna no vol fer-se gran” R.Rius; M. Rius. Dia a dia,3: La vivència d’una crisi emocional que provoca regressions. La gelosia per un germà nouvingut és molt freqüent en els infants d’aquestes edats. (Autoconeixement)

La petitona va a la platja” Roser Rius. La petitona. Per primera vegada la Petitona passa les vacances a la platja, amb els seus pares. (Autonomia)

L’aneguet lleig” H.CH.Andersen. Acceptar les diferències dels altres i evitar la burla entre els companys ajuda a millorar el concepte que tenim de nosaltres mateixos. (Autoestima)

 

“Sona bé!” Anna M. Vidal/ M. Angels Comella. La Marillina i els seus pollets,5. La Pec aprèn a tocar el violí. No és fàcil, cal esforç, perseverança i no perdre la confiança en un mateix. (Autoestima)

Durant el segon trimestre treballem la comunicació, les habilitats socials i l’escolta. Us deixem una nova selecció de llibres que treballen aquests conceptes:

 

 

“El pastor i el llop” Faula d’Isop. Vull llegir!: Oferir una informació precisa ens ajuda a comunicar-nos amb l’entorn. En aquest conte s’analitza la mentida i les seves conseqüències. (Comunicació)

“En Pol no vol estar sol” R.Rius; C. Peris. Dia a dia, 1. Es presenten les dificultats de socialització d’un infant que es manifesten en la timidesa, la solitud, la inseguretat, ... (Habilitats Socials)

“En Tabalet” Adaptació d’un conte d’Ernest Thompson Seton/ Arnal Ballester. Vull llegir! En Tabalet és un conill molt petit. La seva mare, quan surt a buscar menjar cada dia, li diu que, vegi el que vegi i senti el que senti, no es mogui de la llodriguera per veure què passa a fora.

En aquest tercer trimestre, s’ha treballat la resolució de conflictes i el pensament positiu. Tot seguit us deixem unes recomanacions bibliogràfiques per continuar treballant!

-          L’elefanta, ai! B. Oro. Pictogrames, 13. una elefanta es queiza sempre sense raó fins que aprèn que només una causa injusta mereix la seva protesta. L’habilitat d’expressasr el que volem i sentim sense ferir els altres. (Resolució de conflictes)

-          Biel, el fantasma. Ana M. Romero Yebra/ M. Luisa Torcida. Pictogrames, 2. Al Biel no el diverteix fer de fantasma, preferiria anar a l’escola, dur una motxilla i cruspir-se un entrepà...Al Biel li agrada fer nous amics i visitar-los encara que sigui un fantasma.

VIGILEU!

Google
contador de visitas
alltheforo.com

EL TEMPS A SANT JAUME: