SOM LA CLASSE DELS NADADORS

TREBALLEM AMB LA CAPACITAT (LÍQUIDS)

Hem tornat a anar a l'aula de ciències.

Aquest cop hem treballat amb la capacitat de diferents recipients.

En la primera sessió hem fet una hipotètica gradació segons la capacitat de cada recipient.

En la segona sessió hem comprovat amb aigua si allò que havíem predit es compleix o no.

 

En aquesta experiència alguns de nosaltres ens hem sorprès de veure que el criteri d'alçada no és suficient per mesurar la capacitat d'un recipient.

 

ESTEM FETS UNS CIENTÍFICS!!!

 

(animeu-vos a fer aquestes experiències tan senzilles amb els vostres fills/es, que els donen una visió més àmplia del món que els envolta. L' estiu al balcó o al pati donen molt de si per experimentar amb l'aigua)

TASTEM LA CANYA DE SUCRE

La Monique ens ha portat canya de sucre de la masia del seu avi. L'hem tastat gairebé tots. Té una textura molt especial. ës boníssima.

Gràcies Monique!!!

BÚSTIA: LES 17 CARES

La bústia de les 17 cares és el nom que hem donat a la bústia que portem a terme a la nostra aula i que ens ajuda a expressar els nostres sentiments (alegria tristesa, enuig,...) referent a diferents situacions que vivim a l´escola i a fora de l´escola.

En aquesta bústia cadascú hi escriu aquella situació que li ha provocat una emoció i que ho vol compartir amb tot el grup. Cada divendres obrim la bústia i cada nen surt a explicar el que ell va escriure en un paper.    

MATES. LA MONEDA

HEM INICIAT, A MITJANS DE NOVEMBRE, EL TREBALL DE LA MONEDA. QUAN LLEGIU AQUEST AQUEST PARÀGRAF RECORDEU-VOS D' IMPLICAR ALS VOSTRES FILLS AL TREBALL DE LES MONEDES (COMPRAR- PAGAR- MUNTAR UNA BOTIGUETA...) TOT ALLÒ QUE US PASSI PEL CAP.

 

ARA HEM INICIAT LES MONEDES DE CÈNTIM (1, 2, 5), PERÒ ANIREM PROGRESSANT LES PROPERES SETMANES.

 

EN AQUESTES FOTOS FEM EL TREBALL INICIAL I INDIVIDUAL, PER SABER COM HO TENEN ASSUMIT CADASCUN INDIVIDUALMENT. A PARTIR D'AQUESTA INFORMACIÓ FEM TREBALL GRUPAL REFORÇ PELS QUE ELS COSTA I FEINA PELS QUE JA HO DOMINEN UNA MICA MÉS...

MATES. LA MESURA

A partir d'un problema del llibre, hem hagut de pensar com podem saber si  una taula passa per la porta sense moure-la.

També hem afegit la dificultat de no tenir cap instrument de mesura a la classe. És per això que ens ha costat força pensar com ho podem solucionar.

Finalment i amb l'ajuda de les idees que han anat sorgint, hem pogut solucionar el problema mesurant la taula i la porta amb: el pam, el llapis o amb el cos sencer.

 

SOM UNS CRACS, ENS N'HEM SORTIT!!!

VIGILEU!

Google
contador de visitas
alltheforo.com

EL TEMPS A SANT JAUME: